Tysfjorden

Tysfjorden
Sommar i Nord Norge

söndag 15 augusti 2010

This is why..

Hejsan. Tänkte att jag skulle starta upp en ny blogg för att bättre kunna berätta för er om mitt liv uppe i Nord Norge. Jag har fått en fast tjänst som Hjelpeleier uppe i Honningsvåg och flyttar dit den 27 aug 2010.
Att flytta så långt norrut till en helt okänd plats är verkligen ett äventyr. Men nu eller aldrig!
Vågar jag inte ta och göra detta så kommer jag troligen att ångra mig livet ut.

Hur skall då månne mitt liv där uppe arta sig?
Frågan är svår att besvara men jag hoppas att ni genom denna blogg skall ha möjlighet att följa med min resa genom livets ups and downs.

Jag är mycket tacksam för kommentarer och ser fram emot att också på detta sätt hålla kontakten med er alla kära vänner.
Blir saknaden för stor kommer jag hem igen och lär inte skämmas det minsta för den saken. Det är svårt att lämna sin lilla trygga tillvaro i Vasa och byta ut den mot ett liv i mörkaste norr. Om jag gjorde som min familj (farmor) önskar så hade jag troligen aldrig åkt heller.

Du kanske frågar dig; Gör han det bara för pengarnas skull?
Svaret blir nej. Inte bara för pengarnas skull. Att få en bra lön är dock viktigt eftersom det med tiden löser ekonomiska knutar och ger större frihet. Men jag gör det snarare därför att jag kan känna att jag har kört fast här i Vasa. Jag vill uppleva nåt annat och eftersom Herren ännu inte besvarat min bön och längtan om att få bilda egen familj så har han ju samtidigt gett mig den här möjligheten.

Hjälp mig nu bara Gud så att jag agerar rätt och kan göra en bra arbetsinsats där uppe i Norr.
Hjälp mig också så att jag finner nya vänner och kan bygga upp ett nytt socialt nätverk.

Kort sagt, jag har fattat mitt beslut.
Jag är delvis livrädd,
men fylld av förväntan på vad Herren skall visa mig.
Jag åker med öppet sinne och en längtan efter att genom denna resa få en djupare insikt och förståelse i den plan som Herren har för mitt liv.

3 kommentarer:

  1. Önskar dig all lycka! Friskt vågat hälften vunnet. :-) Kommer att kika in och se hur det går under hösten.

    SvaraRadera
  2. så kul! Välkommen att kika in bara.. måste medge att ja känner mig lite halvgalen som drar så långt långt bort men men man måste våga för att vinna..

    SvaraRadera
  3. Spännande!!! Hoppas det gått bra såhär långt och fint att du har en blogg så att man kan läsa om ditt äventyr!

    SvaraRadera